27 Ocak 2014 Pazartesi

"En İyi Film" adaylarını sıralamaca #2

“Zenginin malı – züğürdün çenesi” hesabı, bu senenin “En İyi Film” Oscar’ına aday olan 9 filmi zevkime göre sıralıyorum. Çoğu hakkında bir şey yazmamışım zaten, bu bahaneyle iki laf etmiş oluruz.
  
ÖNCEKİ YAZI: X. Philomena

8. AMERICAN HUSTLE


Dürüst konuşmam gerekirse; eğer bu film şu anda olduğu kadar dikkat çekmeseydi ve ciddi ciddi ödüller kazanmasaydı, bu kadar gıcık olmazdım. “İzleyip unutacağınız türden bir film işte,” der geçerdim. “Kanal D’de gece 1’den sonra yayınlanan, adını hiç duymadığınız Amerikan filmlerinden biri.”

Ama şu anda? Lupita Nyong’o’nun (12 Years a Slave) olduğu ortamda ödül konuşması yapan Jennifer Lawrence’ı gördüm (Altın Küre’de), üstüne Oyuncular Birliği (SAG) ödülünü kabul eden American Hustle ekibini gördüm ve sinirlerim bozuldu şerefsizim!

Yönetmen David O. Russell’a zaten bayılmam. Geçen seneki Silver Linings Playbook olayına da önyargıyla yaklaşmış, ama sonunda (kendi halinde takılıp işini dümdüz yapan bir devlet memuru gibi) zararsız olduğuna kanaat getirmiş, hatta Jennifer Lawrence “dengesiz güzel kadın” rolünü kendine pek iyi yakıştırıp Oscar’a uzanırken – çok içten olmasa da – alkış tutmuştum.

Aynı gözlemler American Hustle için de geçerli. Ama bu kez zararsız, kendi halinde deyip geçemiyorum! “Beni bir kez kandırırsan, ayıp senindir. İki kez kandırırsan, ayıp benimdir!”

Russell’ın kamerayı oyunculara doğrultmaktan ibaret, yaratıcılığın Y’sinden, orijinalliğin O’sundan yoksun yönetmenlik anlayışından rahatsızım.

Hollywood’un en güzel / yakışıklı oyuncularını bir araya toplayıp müsamere oynatır gibi abartılı fantastik kılıklara sokmanın “ne cesur oyunculuk, ne harika karakter gelişimi” diye değerlendirilmesinden rahatsızım.

Kör göze parmak misali, bağıra bağıra “bakın gördünüz mü, ne oyunculuk ama!” dercesine filmin ilk karesinin Christian Bale’in göbeği olmasından rahatsızım! (Ki bence kendisi – göbek olsun olmasın – filmin iyilerindendi.) Oscar yemi formül rollerden rahatsızım.

Jennifer Lawrence’ın, filmin olay örgüsüne HİÇBİR etkisi olmayan bir rolde, YİNE “dengesiz güzel kadın” karakterini oynayarak, ödül üstüne ödül kazanmasından rahatsızım. (Jennifer Lawrence’ın yalnızca kendini oynadığını – dolayısıyla pek oyunculuk yapmadığını – da düşünmeye başladım; bir iki röportajını izleyin, kendisi bayağı “dengesiz güzel kadın” bence!)

Amy Adams iyiydi.

YARIN: 7 NUMARA!
~TRT dizisi değil. Gerçi o olsa daha iyiydi sanki?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder