22 Temmuz 2012 Pazar

Sinema: Savages


Oliver Stone’un en yeni “ben hala önemli bir yönetmenim tamammı :((” hezeyanı Savages, çok karakterli bir suç draması. Kalabalık bir kadro, devlet ve suç örgütleri arasındaki karanlık ilişkiler, rüşvetçi polis, soğukkanlı ve psikopat kötü adam, hepsinin arasında kalmış “masum” kahramanlar… Bir suç filminden beklediğiniz her şey, sanki bir kontrol listesinden işaretlenmişçesine, bu filmde mevcut. Lakin ben şimdi gidip bir tencerenin içine un, yağ ve şeker doldursam, bunlar kendi kendine helva olur mu efendim? Olmaz valla. Ölçüsünü bilmek lazım, uzun uzun karıştırmak lazım falan. Sonra sıcak sıcak yiyeceksin. Ohhh. Ne anlatıyordum ben? Oha. Resmen oruç kafama vurdu. Pardon.

Ben, Chon ve Ophelia, genç ve seksi üç uyuşturucu üreticisidir. (Çünkü filmlerdeki uyuşturucu bağımlıları daima genç, seksi, “özgür ruh” ve karizmatiktir.) Meksikalı bir uyuşturucu çetesi tabii ki bunların işine talip olur ve olaylar gelişir.

Senaryoya hakkını teslim etmek gerekirse, bu son derece düz hikayenin arka planını dolduran birtakım ilginç öğeler de var. Blake Lively’nin canlandırdığı Ophelia’nın (“hayatımın iki büyük aşkı” dediği) Ben ve Chon ile yaşadığı tuhaf üçlü ilişki, kendinden ve hayatından nefret eden, fakat kendi seçtiği hayata katlanmaktan başka çaresi olmayan uyuşturucu baronu Elena’nın (Salma Hayek) içinde bulunduğu çelişkiler, filmin dokusunu oluşturan California ve okyanus manzaraları derken, filme duyduğunuz ilgi neredeyse hiç azalmıyor.

Fakat bütün bunlar, senaryodaki kötü diyalogların, klişe karakter kalıplarının (“uyuşturucu yüzünden bok yoluna giden gençler”, “öcü Meksikalılar”) ve son derece zorlama olduğu hissedilen ucuz finalinin ağzınızda bıraktığı buruk tadı unutturmaya yetmiyor.

Gene de, bütün tahmin edilebilirliğine rağmen, (özellikle ilk yarısı için) tempolu ve ilgi çekici denebilir. Sinema salonunu terk ederken, üzerinize sinen cannabis kokusunu bir kova okyanus suyuyla temizlemeye çalışmışsınız gibi hissediyorsunuz: Yanlış olduğunu biliyorsunuz ama gene de keyif almışsınız!

10 üzerinden 5,5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder