8 Kasım 2010 Pazartesi

Sinema: 2010 Oscar Ödülleri (1)


Koca bir yıl ne kadar hızlı gelip geçti, gerçekten inanamıyorum. Ama sezonun o vakti yine geldi çattı işte… 2010 Oscar Ödülleri!

Zaten ödül töreni izlemeye bayılan biri olarak, yılın en büyük ve en görkemli ödül töreni olan Oscar Ödülleri’ni yıllardır manyakça ve sapıkça bir tutkuyla takip ediyorum!

Fakat 2008 yılına kadar aday filmlerin sadece bir iki tanesini izlemiş olurdum… İtiraf edeyim, gece saat 2’de uyanıp hayatımda ilk kez gördüğüm çok şık ve çokbilmiş “süperstarların” birbirlerini pohpohlamasını seyretmek, bir parça sinir bozucu oluyordu.

2008’de bir karar aldım: Aday olan bütün, ama bütün filmleri izleyecektim!

Ve bunu başardım. “En İyi Film” adayı The Reader’dan, “En İyi Orijinal Senaryo” adayı In Bruges’e; seyretmediğim film kalmadı. Kendi kendime girdiğim bu iddia sayesinde, hem bütün filmleri ve adayları tanıdığım için ödül töreninin kendisi çok daha eğlenceli oldu; hem de senenin en iyi bütün filmlerini izleyerek sinema kültürümü geliştirmiş oldum.

Bunu gelenek haline getirdim… 2009’un bütün filmlerini de izledim… 2010’un bütün filmlerini de izleyeceğim.

Fakat bu sene öncekilerden farklı olarak yorumlarımı, tahminlerimi ve bu tecrübeyi sizlerle paylaşacağım. (Blogdaki ilk sinema eleştirim Toy Story 3’te Oscar konusuna hiç değinmemiştim ama bu vesileyle bildireyim: “En İyi Animasyon” ödülü ve “En İyi Film” adaylığı neredeyse garanti.)

Hepimize kolay gelsin!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder